A logó egy cég, szervezet vagy szolgáltatás egyedi, jól felismerhető, azonosításra szolgáló jele. A logó elsődleges célja a megkülönböztetés, az egyértelmű jelölés megkönnyítve a tájékozódást a piac szereplői között. A logó sok esetben a márka szinonimájaként funkcionál.
 

A logó lehet egy szöveges felirat, a szolgáltatás vagy cég neve, akár szlogennel, vagy tartozhat hozzá valamilyen grafikai ábra, embléma is. Utóbbi esetben magát az ábrát használhatják önmagában is, a nevet elhagyva, hiszen egy kellően bejáratott, ismertté tett márkajelzés a cég nevének feltüntetése nélkül is egyértelmű lehet.


Komoly tervezésnél figyelembe veszik a következőket:

Stílus: fontos, hogy a logó stílusa megfeleljen a választott célközönség által igényeltnek. Például a szórakoztató, média ágazatban lehet játékos, akár gyermeteg is a logó megjelenése, akár vad színekben, de egy komoly üzleti tevékenység, pénzügyi szolgáltatáshoz inkább illik, és nagyobb valószínűséggel lesz elfogadott és sikeres egy komolyabb, visszafogottabb stílusban megjelenített logó, például bankok logói.


Színvilág:
szintén a célközönség ízlésvilága, valamint a jelölni kívánt szolgáltatás vagy cég profilja a meghatározó. Például egy környezetvédelemmel foglalkozó cég színei: kék és zöld, míg ha a forróságra akarják, hogy asszociáljanak, vagy feltűnést kell kelteni, inkább használatosak a meleg, élénk színek, például narancsszínű és piros.


Forma, bonyolultság:
fontos a stilizált megjelenítés, a kevéssé bonyolult, így jobban megjegyezhető és felismerhető formák. Tévhit, hogy feltétlenül a tevékenységet kell ábrázolnia a logó grafikájának, hisz ez sokszor túl bonyolult, és akár lehetetlen is. Azonkívül, mivel sok azonos profilú cég létezik, nem is kívánatos, hisz ezek között sok hasonlóság adódna, és ezért épp a logó legfőbb kritériuma tűnik el: az egyértelmű megkülönböztetés. A lényeg, hogy akár teljesen stilizált, nonfiguratív formákat alkalmazva valamilyen egyedi jelzés jöjjön létre.




Névjegykártya

A névjegykártya az egyik legősibb, több ezer éves protokolláris kellék. A hivatalos névjegykártyán a felső harmadban van a cég emblémája (logója), középen a vezeték- és keresztnév, alatta a rang, a tudományos fokozat, amely a cégnél az adott beosztáshoz szükséges. Ez alá kerül a cég neve, a kártya jobb és bal alsó sarkaiba pedig a levelezési cím, illetve a telefon-, a faxszám, valamint az e-mail cím. Idegen nyelvű névjegykártyán a nevet lefordítani nem szabad.


Névjegy használati protokoll:
A névjegyet az alárendelt adja át, ezt viszonozza a magasabb rangú/beosztású személy.
 

A névjegykártya nem lehet gyűrött, piszkos!
 

Hivatalos névjegyre magánadat nem kerülhet, mert a külföldi partnerek nem értenék, miért adja meg valaki a magán elérhetőségét.