A szórólap a vevő tájékoztatására szolgál, az aktuális akciókról, újdonságokról vagy a cégről.

A szórólapok grafikai tervezése során érdemes figyelembe venni a "kevesebb néha több" elvet, ugyanis a túl zsúfolt esetleg kisméretű anyagok nem adják át az információt a vásárlónak, így unalmasnak találják és kidobják a pénzért terveztetett és gyártatott szórólapunkat.

A szórólapok nyomtatási mennyiségét tekintve akkor hatékony eszközei a marketingnek, ha legalább minimum 5.000-10.000 db készül belőlük, mert minél több emberhez eljut annál hatékonyabban terjed a szórólapon közölt tartalom.



Prospektus/katalógus

A prospektus, vagy kiadványszerkesztés tulajdonképpen nyomdai előkészítés.
Több nyomdai szakember (szedő, mettőr, fényképész, retusőr és montírozó) munkáját többnyire egyetlen ember végzi, ezért csak a megfelelő felkészültségű szakember képes valóban nyomdai minőségű kiadványokat előállítani.

Lépések:

  • tervezés
  • szöveg
  • képek
  • felépítés
  • fájl elkészítése