A reklám a kommunikáció egy formája, rendszerint egy bizonyos áru vagy szolgáltatás megvételére, illetve igénybevételére ösztönöz, esetleg egy egész márka, cég, terület vagy pusztán csak egy cél javára szóló hirdetés. Bővebb értelemben ezek összes, szűkebben csak a fizetett változatait soroljuk ide.


A reklámok elkészítése és sugárzása szolgáltatás, az erre való igény működteti az úgynevezett reklámipart, így többek között lehetővé teszi a kereskedelmi televíziók és rádiók működését, napilapok, szaklapok, magazinok megjelenését. 

A reklám a marketing része. Mindkettőnél cél egy bizonyos termék vagy szolgáltatás eladása, a fogyasztásra ösztönzés. Míg azonban a reklámnál egy üzenetet juttatnak el a fogyasztóhoz, a marketing magát a terméket próbálja vonzóbbá, jobban eladhatóvá tenni. Idetartozik a termék csomagolásának terve, az árkalkuláció, a márka, a termék helyének megválasztása a boltban, az akciók.


A reklámot gyakran nevezzük marketingkommunikációnak.

A reklámnak többféle formáját különböztetjük meg.

  • nyomtatott sajtó hirdetések
  • televízió hirdetések
  • rádió hirdetések
  • DM levél kampányok
  • közterületi hirdetések:
  • óriásplakátok
  • city light plakátok
  • egyéb plakát felületek
  • építési hálók
  • járműreklámok