Internetes reklámozás ingyen

A kínált szolgáltatás sok esetben nem tér el számottevően a fizetett reklámoktól.


Honlap reklám: A honlap tulajdonos saját weboldalát hirdeti különböző link gyűjteményekben. Várható hatékonysága sok tényezőtől függ, köztük az adott oldal népszerűségétől, és PageRank értékétől. A reklám lehet szöveges, vagy képes hirdetés is egyaránt.

Honlap reklám viszont linkért: A hirdetési lehetőség ingyenes, ám cserébe saját weboldalán el kell helyeznie egy hiperlinket, mely az adott linkcenterre mutat.

Cikkek feladása: Ezeken az oldalakon a hirdető egy kisebb, vagy nagyobb blogbejegyzést ír. Sok weboldal támogatja a deeplink használatát.

Link, vagy Banner csere: Két honlap tulajdonosa kölcsönösen reklámozza egymást saját weboldalaikon.

Ingyenes tudakozók: Kínált szolgáltatásuk változatos. Lehet teljesen ingyenes is, de sok oldalon csak a cég neve, címe, és elérhetősége adható meg ingyenesen, és a többlet szolgáltatásokért fizetni kell.


Internetes reklámozás pénzért - Online marketing

Az interneten a marketing tevékenység egyre inkább az eladó és az egyszemélyes piacot képző vásárló közötti kommunikációban valósul meg.
Az eladónak személyesebb módszerekkel van lehetősége cégének vagy üzletének ismertségét/tudatosságát felépíteni, és ezzel végeredményben egy emberközpontúbb kommunikációt létrehozni. A kommunikáció célja végső soron az, hogy megalapozza a potenciális vásárlóban a bizalmat az eladó és annak terméke, szolgáltatása iránt.

Az online marketing eszközei közül érdemes megemlíteni a következőket:

  • Webanalitika
  • Keresőmarketing
  • Mobilmarketing
  • Banner
  • E-mail-ek és hírlevelek
  • Vírusmarketing
  • Partnerprogram
  • Blogok
  • Wikik
  • Fórumok
  • Közösségi, azaz Social média (Facebook, Twitter)


A potenciális vásárlók figyelmének megragadása véghezvihető egyszerű módszerekkel, mint néhány, az új online világ által biztosított hirdetési lehetőségek, például hirdetés a keresőmotorokban, de kiterjedhet olyan bonyolultabb módszerekre, melyek számos honlapot érintenek és sok ember figyelmét fókuszálják az általunk kívánt helyre.
Alapvetően három olyan séma létezik, melyeket online figyelemfelkeltésre lehet használni, ezek a tölcsér építés, a suttogó marketing, és a jópofa eszközök.

Egy eladási tölcsér felépítése során alkalmazni kell a következő eszközöket:

  • keresőoptimalizáció 
  • email hírlevelek 
  • fórum marketing 
  • hirdetések 
  • partner programok, stb., 


azaz minden olyan módot, mely lehetővé teszi, hogy a potenciális vásárló megkezdje a párbeszédet az értékesítővel/ szolgáltatóval, ezáltal tanuljon a vállalat termékeiről,
szolgáltatásairól, vagy olyan koncepciókat és javaslatokat tegyen magáévá, melyek végül vásárláshoz vezetnek. A tölcsér felépítése sok időbe telik, és megkívánja az eladó folyamatos online tevékenységét, ezért általában nagy cégek alkalmazzák, akik megtudják fizetni.

A suttogó marketing általában sokkal gyorsabb és kevesebb munkát követel az eladótól. Lényege, hogy a vállalat egy terméke iránti érdeklődés annak érdekes, meghökkentő vagy megdöbbentő tálalása miatt "szájról szájra" terjed mind online mind pedig offline. A hír/pletyka itt leginkább blogok, közösségi média által terjed el.

Végül az utolsó gyakran használt taktika az online figyelem felkeltésére egy jópofa eszköz (cool tool) szabad kibocsátása. Ez egy olyan eszköz, amit annyira jópofának tart az online közönség, hogy szeretné azt megosztani másokkal is: egy videoklip, egy cuki kis program, mint például egy rajzfilm karakter, ami a felhasználó asztalán él.