A rádió reklám ma is aktuális, jelentős változás állt be a sok új rádió létrejöttével. Közszolgálati pl.: Kossuth. Kereskedelmi pl.: Class FM.

A rádióreklám előnye: viszonylag olcsó, sok embert elér akár napközben is, amikor úton vannak.

A rádióreklám hátránya: a háttérrádiózás a jellemző (otthon, utazáskor)

A rádióreklám fajtái:

  • szponzorált műsor
  • nyereményjáték
  • reklámriport
  • informatív reklám: amikor a műsorközlő, műsorvezető olvassa fel a hírt. Ilyenek lehetnek:

          - egyedi felvételek
          - közvéleményt megszólaltató riportok
          - párbeszéd formájában
          - társadalmi célzatú hirdetések

 

A rádió hirdetés elemei:

  • szöveg ( emberi hang, márkanév, a tempó és ritmus – lehet gyorsabb, mint a beszédtempó)
  • hangeffektusok (érthető legyen, hiteles legyen, vizuális megjelenésben segítsen)
  • zene (erőteljes): összekötő, háttér zene- halkan szól, a műsor alatt is, adaptált zene- a szöveg közvetlenül v. áttételesen kapcsolódik a reklám tartalmához