A TV reklám egyesíti magában a vizuális és akusztikai hatást, egyszerre két érzékszervre hat, s ezért azonos idő alatt több információt nyújt, mint a többi reklámeszköz, mindez mozgással, dinamizmussal párosul.


A TV-ben közölteket a néző személyéhez intézett közvetlen felhívásként értelmezi. Az üzenet célbajuttatási ideje szinte minimális, ezért az egyik leggyorsabb reklámeszköznek kell tekinteni. Az információ átadására a fogyasztó, azaz a néző otthonában kerül sor, számára a leginkább megfelelő, kényelmes, meghitt környezetben. Nem igényel az üzenet befogadójától aktivitást, bármely elfoglaltsága, tevékenysége közben figyelme megragadható.


A TV reklám az egyik legolcsóbb reklámeszköz.

A TV-reklámnak meg kell ragadnia a néző figyelmét, sőt szórakoztatnia kell. A reklámok ismétlése terén, a túlzott mértékű gyakoriság úgy nevezet bumeránghatást válthat ki, a néző nemcsak ráun a nagyon gyakran és sokszor látott reklámokra, de egy bizonyos szinten felül idegesíti, sőt agresszívvá teheti.

A TV-reklám korlátozott mértékben irányítható. A TV-k sugároznak kimondott rétegműsorokat, amelyek a nagyközönsége viszonylag homogénnek tekinthető.


A TV reklámok fajtái:

  • problémamegoldó 
  • demonstráció
  • összehasonlító
  • narratív (egy ember beszél egy reklámfilm alatt)
  • igazolás, hitelesítés
  • állandó motívumra építő
  • nosztalgia, tradíció
  • életérzés
  • életből kiemelt képek, történetek
  • mozihatás

 

Sugárzási forma szerint a TV reklámok lehetnek:

  • Blokkhirdetés: Előre megállapított időben, általában 5 perces időtartamban több vállalat, több hirdetése.
  • Egyedi hirdetés: Előre megállapított időben egy vállalat egy vagy több hirdetése
  • Spot hirdetés: A műsorban előre nem közölt időben sugárzott kisebb blokk vagy egyedi hirdetés. Általában egy megbízó egy filmjét vetítik



A TV-reklám jellege szerint lehet:

  • Önálló reklám: A blokkban, ill. spot-ként sugárzott reklámokat tekintjük, amelyek a normál műsort megszakítják. Ezek minden esetben "Reklám" főcímmel ellátott önálló műsorrészek.
  • Ajánlóműsorok: Olyan önálló összeállítások, amelyekben a műsorvezető ismertet, bemutat, riport keretében a fogyasztó kérdéseit képviseli, s lehetőséget nyújt a műsorban bemutatkozó cégeknek arra, hogy termékeiket, szolgáltatásaikat ismertessék.
  • Finanszírozott (szponzorált) adások: Az jellemzi, hogy a reklám mondanivalója nem közvetlenül jelentkezik, hanem általában szórakoztató műsor, vagy nyereményjáték keretében. A népszerű műsorvezető, vagy személy ad keretet a reklámközlésnek. Az ilyen műsorok sikere azon múlik, hogy milyen módon tudják a reklám-tartalmat beépíteni a szórakoztató műsor keretébe.